למה אתה צריך שמאות מקרקעין?

למה אתה צריך שמאות מקרקעין?

בעת קביעת שווי מקרקעין, השמאי משתמש בשלוש גישות בסיסיות. האחת היא גישת העלות, שהיא שילוב של שווי קרקע והוצאות משוערות, כולל פחת. אחרת היא גישת השוואת המכירות, המשלבת נתונים על נכסים דומים באזור. הגישה השלישית, היוון הכנסה, משמשת לקביעת שווי הנכסים המניבים, כגון בנייני משרדים. זה כרוך בהשוואת הכנסות משכירות להוצאות תפעול.

מהי שמאות מקרקעין?

שמאות מקרקעין נחוצות לעסקאות מקרקעין. עסקאות אלה הן ייחודיות ולעתים נדירות מתרחשות. הערך של נכס מקרקעין יכול להשתנות באופן דרסטי מעסקה אחת לאחרת. בין אם אתה מוכר או קונה בית, הערכה מקצועית יכולה לעזור לך להחליט אם הנכס שווה פחות או יותר ממה ששילמת עבורו. אבל, מה זה שמאות מקרקעין? ולמה אתה צריך אחד? בואו נחקור כמה מהסיבות לכך.

שמאות מקרקעין מתבצעות על ידי צד שלישי שעושה הערכה של שווי השוק האמיתי של הנכס. הם לוקחים בחשבון את חללי הפנים, החיצוניות והחלל הנוסף המקיף את הנכס. שמאי יבסס את דעתו על מחירי השוק הנוכחיים. ההערכה מבוצעת לרוב על ידי קונים ומוכרים מכיוון שאף אחד מהצדדים לא רוצה למכור את רכושם בפחות ממה שהוא שווה. זה עוזר להם לקבוע את המחיר לשלם על פי מצבו של הנכס.

תהליך ההערכה כרוך בניתוח המאפיינים הייחודיים של הנכס, ביקוש בשוק לעומת הצעה ומחירי שוק ממוצעים של נכסים דומים. ברוב המקרים, שמאי יבקש תמצית מתוך ספר רישום המקרקעין ומסמכים אחרים המוכיחים בעלות. מסמכים אלה יכללו גם תיעוד טכני ומסמכי הפניה. דוח שמאות מקרקעין תקף בדרך כלל לשלושה חודשים. אם ערך הנכס יגדל בינתיים, יהיה צורך להפיק דוח חדש.

כיצד נקבע שמאות מקרקעין?

כיצד נקבע שמאות מקרקעין? מסמך זה משמש במספר מצבים, כולל הלוואת משכנתא. במקרים מסוימים, ניתן להשתמש בדוח כדי לקבוע את המחיר עבור נכס. במצבים אחרים, השמאי רשאי לבחור אינדיקטור אחר לערך הנכס. לדוגמה, שמאי רשאי לבחור להשתמש במדד" שווי שוק " בעת קביעת שווי הבית. זה יכול לגרום לערך נכס שונה מאוד ממה שקיים בפועל.

כדי לקבוע את הערך של בית, שמאי חייב לסקור את המכירות האחרונות בשכונה שבה נמצא הבית. ברוב המקרים, בתים אלה חייבים להיות בעלי מאפיינים זהים או דומים לבית המדובר. השמאי יסקור גם רשומות ממשלתיות ומידע משירות הרישום המרובה. מ. ל. מכיל מידע על בתים למכירה מאנשי מקצוע נדל ן. למרות פרטית מבחינה טכנית, רוב המידע במייל זמין באופן חופשי באינטרנט.

מיקום הוא אחד הגורמים הגדולים ביותר בקביעת הערך של הבית. לשכונות שונות יש ערכים שונים. בית הממוקם באזור שקט ונופי יהיה שווה יותר מאחד במגרש פינתי במקביל לכביש סואן. כמו כן, שמאי ישקול בתי ספר בקרבת מקום, בתי חולים, ושירותים אחרים. בהתאם לגודל של הבית, זה עשוי להיות שווה יותר או פחות מאשר מה הבית להביא אם זה היה ברחוב סואן.

מדוע שמאות מקרקעין חשובה?

מטרת שמאות מקרקעין היא להעריך נכס על מנת להבטיח כי הוא מתומחר כראוי. כדי לבצע הערכה, שמאי יהיה מחקר מאפיינים דומים באזור, כולל מדה מרובע, תוכניות קומה, מספר חדרים, וסוגי חדרים. מאפיינים דומים צריכים להיות קרובים גם במיקום. בית הסמוך או רק כמה קילומטרים משם הוא דוגמה טובה של נכס דומה. לבתים אלה יהיה אותו גודל ותכנית קומה כמו נכס הנושא, שדרוגים דומים ותצוגה דומה.

הערכות גם לסייע למנוע רוכשי לשלם יותר מדי עבור הבית שלהם. רוכשי בתים רבים משתמשים בהערכה נמוכה כדי לנהל משא ומתן מחדש על המחיר, מה שלעתים קרובות חוסך להם יותר כסף מאשר חיובי השמאי. למרות שזה לא נדרש על פי חוק, אנשים רבים בוחרים לקבל הערכה לפני קניית בית. הסיבה לכך היא שיש להם מעט ידע על שווקי נכסים, ואינם רוצים לשלם יותר מדי.

המלווה משתמש גם הערכות כדי להגן על ההשקעה שלהם. הערכה מסייעת להגן על ההשקעה שלהם, שכן הם רק להנפיק משכנתא אם הבית שווה את הערך המוערך שלה. זה גם מאפשר להם לאבטח את מימון המשכנתא כי יש צורך לרכוש בית. ברוב המקרים, הבנקים ינפיקו רק הלוואת משכנתא עד שווי השוק ההוגן של הבית, ולכן הערכת בית היא חיונית.

לפרטים על שמאות מקרקעין, לחצו על הקישור: https://www.house-value.co.il/