חוק זכויות נפגעי עבירה

חוק זכויות נפגעי עבירה

חוק זכויות נפגעי עבירה הוא כלי משפטי רב עוצמה הזמין לנפגעי פשע. עם זאת, חשוב להבין את המעשה לפני השימוש בו. במאמר זה נדון בעובדות העומדות מאחורי החוק וכיצד להשתמש בו. אתה עלול גם להיות מופתע לגלות שלמעשה יש מגבלות רבות. להלן נסקור כמה מההיבטים החשובים ביותר של החוק. בנוסף למתן סעד משפטי, זה גם עוזר לנפגעי עבירה פשע להימנע מהסטיגמה וההוצאות של מעבר תיק פלילי.

מהו חוק זכויות הקורבן?

חוק זכויות הקורבן הוא חוק פדרלי המגן על נפגעי עבירה הפשע. המעשה מסייע לנפגעי עבירה לתבוע את זכויותיהם ומקדם עמידה בחוקים החלים. החוק מספק גם תוכניות מענקים ליישום הוראותיו. בין היתר, החוק מחייב את רשויות אכיפת החוק להעניק לנפגעי פשע הגנה נאותה מפני אישומים פליליים ולהודיע להם על הליכים. נפגעי עבירה רצח, תקיפה מינית או פשעים אלימים אחרים זכאים גם להגנה סבירה ולהודעה על הליכים בבית המשפט. נציגיהם החוקיים רשאים גם לממש זכויות אלה מטעמם.

החוק חל על רוב העבירות הפדרליות, כולל עבירות קלות. קורבן יכול להיות קורבן לעבירה פדרלית, כל עוד הם נפגעים ממנה. בנוסף, הוא יכול לחול על עבירות עוון והפרות. אם הנאשם טוען שהוא קורבן, יתכן שתהיה לו הזכות לחקור את הקורבן, לערער על הצהרות הקורבן ולערער על ראיות הקורבן. עם זאת, זכות זו עשויה להיות נתונה לאתגרים, שכן הנאשם עשוי לבקש להשתמש בהצהרות הקורבן כדי להפריך את הראיות.

המעשה מחייב כי הליכים בבית המשפט מעורבים קורבן פשע לתת לנפגעי עבירה הזדמנות להצהיר. קורבן פשע רשאי לאכוף את זכויותיו לפי סעיפים קטנים (ד) (1) ו – (3) לחוק. עם זאת, החוק אינו מפרט את מידת המשקל של הצהרות הקורבן, והוא משתנה בהתאם למקרה ולדרישות משפטיות אחרות. לפיכך, על הקורבן לפנות לייעוץ משפטי לצורך הגנה על זכויותיהם.

כיצד עליך להשתמש במעשה הנכון של הנפגעי עבירה?

כשמדובר במערכת המשפט הפלילי, לנפגעי עבירה הפשע יש זכויות. למרות שרבים מהזכויות הללו חלות באופן אוטומטי,על הקורבן לבקש אחרים. מדריך זכויות הנפגעי עבירה מסביר זכויות אלה ומספק פרטי קשר לספקי שירותי הקורבן. אם אתה קורבן לפשע, פנה למרכז זכויות הנפגעי עבירה ובקש סיוע מאחד ממשאביו. זה יכול לעזור לך לגשת לשירותי נפגעי עבירה ולמצוא את המשאבים הטובים ביותר שיעזרו לך.

החוק חל על כל העבירות הפדרליות. מעצם הגדרתו, קורבן הוא כל אדם שנפגע כתוצאה מפשעו של הנאשם. במקרים מסוימים, הדבר עשוי לחול גם על עבירות עוון והפרות. אם הקורבן מעיד על הפשע, הנאשם יכול לחקור את הקורבן. ייתכן שהנאשמת תוכל לערער על הצהרתה, לערער על ראיותיה או להפריך את עדותה. עם זאת, מהות ההצהרה עשויה להעלות סוגיות של סעיף עימות.

דברים שלא ידעתם על חוק זכויות נפגעי עבירה

חוק זכויות נפגעי עבירה הוא סעיף של החוק הפלילי המעניק זכויות מסוימות לנפגעי פשע. על פי סעיף זה, בתי משפט ורשויות אכיפת החוק חייבים לכבד זכויות אלה, ונפגעי עבירה יכולים לתבוע זכויות אלה, וכן להגיש תביעות אזרחיות לקבלת תיקון. עם זאת, חוק זכויות נפגעי עבירה אינו מעניק זכויות כלשהן לנאשם, ואינו יוצר עילת תביעה לנזקים.

מעבר המעשה היה תהליך ארוך ומפרך. מתנגדיה התנגדו לה, למרות שהיא תעניק לנפגעי עבירה תפקיד מרכזי במערכת המשפט. אך בסוף העשור השתלם המוניטין של "תחושה לאנשים אחרים" של קלינטון: היועץ המשפטי לממשלה, ג' נט רינו, פנה לוועידת זכויות הנפגעי עבירה בשנת 1996. היא כינתה את עורכי הדין" מעט נמוכים ממלאכים " על כך שהם תומכים בזכויות הנפגעי עבירה. עם זאת, התנועה גדלה בפופולריות, ובשנת 1996 32 מדינות שינו את חוקותיהן כדי להבטיח את זכויות הנפגעי עבירה.

מעבר החוק סלל את הדרך לתומכי זכויות הנפגעי עבירה ולעולם טוב יותר לכולם. אמנם היו פגמים רבים, המעשה היה צעד גדול קדימה. הצהרת השפעת הקורבן היא סימן ברור לניצחון עבור תומכי זכויות הנפגעי עבירה. הוא משלב את עקרונות הפמיניזם הטיפולי ושמרנות נעילה. כתוצאה מכך, תומכי זכויות הנפגעי עבירה הצליחו להגיע ליותר אנשים, ויותר פקידי צדק מכבדים את זכויות הנפגעי עבירה.